Vacanță în Barcelona!

Barcelona sau ”Orașul lui Gaudi” cum ne place să-l mai numim, acest oraș magnific, are atât de multe lucruri de oferit: piețe în aer liber, restaurante, magazine, muzee, biserici, plaje superbe, un centru vechi, Ciutat Vella, absolut minunat, o viață de noapte intensă și, mai ales, o vreme superbă pe tot parcursul anului.

Am vizitat Barcelona în luna septembrie, în urmă cu doi ani, exact în preajma celebrului festival ”La Mercè”.

Experimentați festivalul ‘’La Mercè’’ așa cum o fac localnicii.

Dacă aveți ocazia să ajungeți în Barcelona în luna septembrie, și vă recomandam sa o faceți, trebuie sa știți că există câteva zile în care orașul își deschide larg porțile și se îmbracă în haine de sărbătoare. Primul festival a avut loc în 1871 și, de atunci, a continuat să capete amploare. Concerte, distracție și o adevărată atmosferă de petrecere pe străzile Barcelonei. Înainte de concertele și petrecerile de noapte, nu trebuie să ratați festivitățile tradiționale de pe parcursul zilei. Îi veți putea vedea pe străzi pe faimoșii “giganti” (figuri gigantice reprezentând personaje faimoase din istorie, purtate de oameni în cadrul paradelor), alergând printre flăcări în timpul unor procesiuni. Cele mai intense activități din acele zile le-am întâlnit în zona Catedralei din Barcelona. Există numeroase concerte și evenimente muzicale live în timpul festivalului. Muzeele din Barcelona intră și ele în atmosfera de sărbătoare și își deschid porțile gratuit. Un pic de artă este întotdeauna binevenită, așadar, ar fi o ocazie minunată să le vizitați în timpul zilei și să nu plătiți nici un ban.

Unde ne-am cazat în Barcelona?

Noi ne-am cazat aproape de zona centrala, la doar 1 minut de mers pe jos de statia Passeig de Gràcia și Casa Batlló, la Casa Consell Apartments, link aici.

Ce ai de văzut în Barcelona?

Sunt atât de multe de văzut în Barcelona, încât este destul de greu sa putem acoperi totul în doar câteva zile, fără să facem un maraton. Și cum o vacanță presupune întotdeauna și relaxare, ne-am gândit să vă propunem un program pentru 5 zile, pe care noi l-am făcut și ne-a ajutat sa vedem cât mai multe lucruri în aceste zile.

Ziua 1 – În prima zi am explorat centrul, până în zona portului.

Plaça de Catalunya

Fiind cazați foarte aproape de centru, pe Passeing de Gracia, prima oprire fireasca a fost în Plaça de Catalunya. Plaça de Catalunya este o piață celebră, situată chiar în centrul orașului, în inima Barcelonei. Piața, cu numeroase centre comerciale și magazine, este renumită pentru frumoasele fântâni și statui, fiind și un cunoscut loc de întâlnire pentru localnici.

Ciudat Vella

Mânați de entuziasm și încântare, ne-am continuat apoi explorarea cu Ciudat Vella, cea mai veche și mai celebră zona din Barcelona.

Faimosul  bulevard Las Ramblas, cu o lungime de aproximativ 1,2 kilometri, se întinde din Plaça de Catalunya până la Portul Vell. Bulevardul, înconjurat de copaci de o parte și de alta, este împânzit de numeroase restaurante, iar la fiecare pas vei întâlni o mulțime de artiști stradali.

Din Las Ramblas, am ajuns foarte ușor în cartierul Barri Gòtic. Am rătăcit pe străduțele din cartierul Barri Gotic, în care puteți admira clădiri foarte vechi cu arhitectură medievală. Printre principalele atracții se află Catedrala din Barcelona, superbă și impunătoare, situată într-un cadru încântător, și Primăria din Barcelona.

Rătăcind pe străduțe, am ajuns în Plaça Reial, o piață absolut încântătoare.  Este locul nostru favorit din Barcelona. Atmosfera elegantă este accentuată de fântâna din centru și de palmierii care ii dau un aer exotic, fiind și unul dintre cele mai aglomerate și mai animate locuri din Barcelona. Piața, în forma de pătrat, este încadrată de numeroase terase, restaurante și clădiri elegante, multe dintre ele fiind foste case ale unor persoane importante din Barcelona. Pentru că nu ne-am putut sătura de aceasta piață, am revenit de mai multe ori pe perioada sejurului nostru.

Ne-am continuat drumul pe Las Ramblas și am ajuns la capătul străzii, lângă monumentul lui Columb, acolo unde se termina celebrul bulevard și începe Portul Vell.

În zona portului, veți vedea foarte multe ambarcațiuni tradiționale de agrement, “Golondrinas”, care operează excursii în jurul portului Vell. Aici, pasarela din lemn, cunoscută sub numele de Rambla de Mar, duce la complexul de agrement L’Aquàrium din Barcelona.

După o scurta pauza în care am admirat  marea și ambarcațiunile, ne-am continuat plimbarea către Barceloneta. Cândva casă pentru pescari, este în prezent unul dintre cele mai vizitate și populare cartiere din Barcelona. Puteți vizita Muzeul de Istorie din Catalonia. Acest muzeu conține o expoziție permanentă despre istoria Cataloniei.

Pentru că deja eram foarte obosiți după atâta colindat, plaja din Barceloneta am aprofundat-o într-o alta zi.

Ne-am încheiat prima zi în Barcelona cu Parcul de la Ciutadella, un parc idilic și, probabil, cea mai verde zona din întregul oraș. Te îmbie la relaxare, la plimbări lungi și, de ce nu, poate și la un picnic 🙂. Puteți închiria și o barcă cu care să vă plimbați pe lac. Ne-am petrecut în acestă oază de verdeața ce ne-a mai rămas din prima zi a vacanței noastre. În zona parcului de la Ciutadella, există mai multe atracții: grădina zoologică, Parlamentul Catalan, un mic lac, muzee și o fântână mare proiectată de Josep Fontserè cu câteva contribuții ale lui Antoni Gaudi, student la arhitectura și încă necunoscut la acea vreme.

Ziua 2, Cartierul Sants-Montjuïc

A doua zi ne-am dedicat-o integral cartierului Sants-Montjuïc, cel mai mare cartier din Barcelona. Aici sunt multe obiective turistice și, oricum, o zi este prea putin. Ne-am îndreptat către Dealul Montjuïc, situat la 185 de metri înălțime, un simbol al orașului din cele mai vechi timpuri și un punct de vedere superb asupra Barcelonei.

În Sants Montjuic puteți ajunge cu un funicular, care operează ca parte a metroului din Barcelona, și apoi veți lua telecabina pana sus pe deal. Din ce ne aducem aminte, am plătit în jur de 8 euro/persoană pe telecabină.

Partea de sus a dealului a fost locul mai multor fortificații, dintre care ultima, Castelul Montjuïc dăinuie și astăzi. Cetatea datează în mare parte din secolul al XVII-lea, acum un loc pașnic, ce oferă priveliște uimitoare asupra orașului. Montjuïc a fost și rămâne un excelent punct de vedere asupra Barcelonei. Merită să urcați până aici pentru a vă bucura de priveliști excepționale asupra orașului și portului.

De la castel, noi am coborât pe jos și ne-am continuat drumul cu o oprire relaxantă la Poble Espanyol, una dintre atracțiile cele mai populare ale orașului. Aici veți întâlni o combinație unică de arhitectură, artă, meșteșuguri tradiționale, magazine, gastronomie și tradiții, într-un cadru plăcut, liniștit și fără trafic. Situat foarte aproape de fântânile Montjuïc, Poble Espanyol a fost construit în 1929 pentru Expoziția Internațională și, chiar am avut sentimentul că ne aflăm cu adevarat într-un sat, mai ales că am întâlnit o mulțime de clădiri din diferite regiuni spaniole. Veți întâlni chiar și un întreg sat tipic andaluz, care ne-a plăcut cel mai mult și care ne-a făcut să ne dorim sa ajungem cât mai curând în sudul Spaniei. Am petrecut aici câteva ore într-o atmosferă relaxantă. Sunt multe restaurante, așa că o idee bună este să luați și prânzul aici, înainte să vă continuați drumul.

Din satul spaniol ne-am îndreptat către Plaça d’Espanya, una dintre cele mai mari piețe ale orașului, cu impunătoarele Turnurile Venețiene, de 47 m înălțime. Aci veți putea admira și Arena din Barcelona, transformată în prezent în centru comercial.

Din Plaça d’Espanya, am ajuns, prin strada Avinguda de la Reina Maria Cristinase, la Palatul Național, care adăpostește astăzi Muzeul Național de Artă al Cataloniei, cu o vedere excepțională asupra Fântânilor Magice

Montjuïc’s Magic Fountain, cea mai mare fântână din Barcelona, ne-a oferit un spectacol incredibil de muzica, lumina și culoare, în care jeturile de apă păreau că dansează în ritmul muzicii, acompaniate de lumini de diferite nuanțe. Fântânile Montjuïc au devenit una dintre atracțiile cele mai populare din Barcelona și este locul în care se desfășoară “Piromusical”, un spectacol uriaș de focuri de artificii, muzică și laser, fiind evenimentul care încheie practic festivalul La Mercè din Barcelona. Ne-a prins seara aici, pentru că am vrut să vedem spectacolul absolut impresionant al fântânilor magice din Barcelona.

Zilele 3, 4, 5, spectaculoasele Opere ale lui Gaudi

Gaudi este artistul care a proiectat multe dintre cele mai emblematice monumente ale orașului. NU ai cum sa ajungi în Barcelona și să nu vezi minunatele opere create de Gaudi, pentru care Barcelona este atât de celebră. Cele mai importante și cunoscute dintre lucrările lui Gaudi sunt: Parcul Güell din Gràcia,  Sagrada Família și casele Milà și Batlló.

Ziua 3, Casa Batlló, Placa de Catalunya, zona centrala, Barceloneta

Pentru ca așteptam cu nerăbdare să vedem spectaculoasele opere ale lui Gaudi, ne-am început a treia zi, de dimineață, cu o vizita la Casa Batlló. Casa Batlló este situată pe Passeig de Gràcia, una dintre cele mai renumite străzi din Barcelona, datorită locației sale pline de viață și a clădirilor moderniste remarcabile. Biletele sunt cam scumpe, aproape 25 euro/persoana, însă merită să vizitați măcar una din aceste case. Se vizitează întreaga casă, de la etajul principal până sus pe acoperiș, iar în acești bani veți primi și un ghid audio.

După această superbă vizită, pentru că ne-am dorit ca a treia noastră zi în Barcelona sa fie ceva mai liniștita, ne-am reîntors în Placa de Catalunya pentru o mai buna aprofundare a zonei, în prima zi trecând doar foarte puțin pe aici. Ne-am reîntors și în Placa Real, locul nostru favorit din Barcelona, și am vizitat din nou zona Catedralei.

Ne-am îndreptat către Plaça del Rei, unde vei găsi impunătorul Palat Regal, ansamblu arhitectural gotic care ne arată cel mai bine trecutul medieval al orașului.  Impresionantul palat regal, Palau Reial Major, se ridică în spatele Pieței del Rei din Barcelona, ​​cu Turnul de Veghe pe o latură.

Fiindcă am nimerit în plina sărbătoare, toate străzile erau pline de oameni, muzică, spectacole, o adevărată sărbătoare în întreaga Barcelona.

Ne-am îndreptat apoi către plaja din Barceloneta, locul preferat al localnicilor, unde vin sa facă plaja și să mănânce pește, fructe de mare și “tapas”. Încă se mai făcea plajă. Cartierul Barceloneta este cunoscut și pentru plaja cu nisip și numeroasele sale restaurante și cluburi de noapte de-a lungul promenadei, așa că iți recomandăm să te oprești în zona de promenadă și să iei masa în această frumoasă și relaxantă zona a Barcelonei.

Am pozat Casa Batlló noaptea, arată cel puțin la fel de spectaculos ca și ziua.

Ziua 4, Cartierul Barri Gòtic, Mercat de la Boqueria, Casa Mila și Cartierul Gracia

Am continuat și a patra zi tot cu relaxare, pentru că mai aveam încă lucruri de văzut în cartierul Barri Gòtic.

Plaça del Pi, aflată foarte aproape de La Rambla, este una dintre piețele noastre preferate, cu o atmosferă extrem de plăcută. Aici, în aceasta piață de forma pătrată, tronează biserica Santa Maria del Pi, care este un must see al acestei zone. Aici am mâncat cea mai buna înghețată din Barcelona, ce putin la fel de bună ca cea din Italia, la gelateria Giovanni.

Nu puteam, evident, să ratăm vizita la Piața de la Boqueria. Există oare cineva care a ajuns în Barcelona și nu a trecut măcar putin și prin ’’La Boqueria’’?  Mercat de la Boqueria, situată în inima Barcelonei, chiar lângă celebrul bulevard Las Ramblas, este mai mult decât o piață, oferă produse de calitate, deosebit de frumos prezentate. Merită să vă dedicați câteva ore din vacanță pentru a vizita această superbă piață, poate chiar să luați masa aici. Pe noi ne-a impresionat în mod deosebit și, alături de piețele provensale, are un farmec aparte.

Am continuat plimbarea către Casa Milà, o altă operă de artă marca Gaudi.

În afara de obiectivele turistice, foarte cunoscute, Barcelona are și locuri mai putin promovate turistic, păstrate încă pentru bucuria și liniștea localnicilor. Una dintre aceste zone este Cartierul Gracia. Cândva un sat independent, încă își păstrează propria personalitate și obiceiurile vechi. Partea aceasta a orașului are numeroase străduțe mici, înguste, pline de viață și numeroasele piețe unde se întâlnesc localnicii. În afara de Parcul Guell, aflat tot în Gracia, acest loc nu este atât de cunoscut. Aici nu veți  întâlni artiști stradali și prea multi turiști. Veți vedea, în schimb, cum se derulează viața de zi cu zi a localnicilor. Am aflat că cei care locuiesc aici sunt mândri să trăiască în această zonă și nu doresc să se mute în alte cartiere mai celebre ale orașului.

Piețele centrale sunt Plaça de la Vila, inima orașului vechi Graciaîn care puteți admira Turnul cu Ceas și Plaça del Sol. Pe străduțele acestui cartier și în piețele lui, veți găsi multe restaurante și baruri locale care servesc tapas.

Ziua 5, Parcul Guell și Sagrada Familia

Ne-am dorit foarte tare să încheiem ultima noastră zi în Barcelona cu doua dintre cele mai importante simboluri ale Barcelonei, Parcul Guell și Basilica Sagrada Familia.

Am pornit de dimineață către Parcul Guell

Din statia Passeing de Gràcia-Aragó, am luat autobuzul 24 cu care am ajuns  direct la statia Ramiro de Maeztu-C N Catalunya, foarte aproape de parcul Guell, în aproximativ 20 de minute.

Cea mai renumită atracție din Gràcia este Parcul Güell. Acest parc faimos este situat în partea de nord a cartierului Gracia și atrage foarte mulți vizitatori.  Alături de Casa Batllo, Casa Mila și magnifica Sagrada Familia, Park Guell este un loc unic pe care este musai să-l vedeți dacă ajungeți în Barcelona. Parcul Guell, una dintre minunile lui Gaudi, pare desprins dintr-un basm, cu forme arhitecturale deosebite, culori vii, vegetație luxuriantă, un loc cu adevărat deosebit. Acest proiect a fost comandat de Eusebi Güell, dar nu a fost niciodată finalizat. În cele din urmă, a devenit proprietatea Consiliului municipal din Barcelona. Rezultatul este un parc public absolut superb, unde fiecare detaliu exprimă dorința lui Antoni Gaudi de a integra în natură elemente arhitecturale. Lăsăm imaginile să vă spună povestea 🙂.

Din parcul Guell, am continuat pe jos drumul către Sagrada Familia și ne-am bucurat de locuri frumoase în drumul nostru.

Sagrada Familia, este un adevarat simbol al Barcelonei. Este impresionantă, uimitoare, unică. Proiectul original al bazilicii Sagrada Familia a fost făcut de arhitectul Antonio Gaudi, care a lucrat la el peste 40 de ani. Se pare că ultimii 15 ani din viața sa i-a dedicat în exclusivitate Sagradei. Designul actual se bazează pe versiuni reconstituite ale planurilor care au ars într-un incendiu, precum și pe adaptări moderne. Fațadele sunt absolut senzaționale, iar interiorul bazilicii este la fel de impresionant ca exteriorul.

Neapărat trece pe lista muntele Tibidado. Cu o înălțime de 532 metri, Tibidado se laudă cu un mare parc de distracții și cu o superba catedrală, Temple de Sagrat Cor, de aici priveliștea asupra Barcelonei fiind minunată. Noua ne-a părut foarte rău ca nu am mai reușit să ajungem, însa suntem convinși ca propunerea noastră de program poate fi îmbunătățita, astfel încât să puteți integra și Tibidado în vacanța pe care o veți petrece în Barcelona.

Dacă v-a plăcut propunerea noastră de traseu și am reușit să vă inspirăm pentru o noua călătorie, ne-ar bucura să ne lăsați un mesaj.

La cât mai multe vacanțe inspirate!