Portofino, luxoasa stațiune de pe Riviera Italiană!

Despre Portofino numai la superlativ, este luxos, elegant, magnific!

Am vizitat Portofino acum 4 ani, în vacanța noastră extinsă din Italia. Am făcut atunci un circuit mai amplu, care a inclus Cinque Terre, Florența, puțin din Toscana și Veneția. Ne-am îndrăgostit pe loc și iremediabil de această stațiune de pe Coasta Mediterenei.

Peisajul său excepțional, vegetația luxuriantă și arhitectura rafinată fac din Portofino unul dintre cele mai elegante și fascinante locuri de pe Riviera Italiana.

Orașul pitoresc Portofino a fost dintotdeauna un magnet pentru celebrități. În centrul orașului se află o înșiruire de clădiri frumoase, multicolore, precum și o serie de cafenele și restaurante, unde puteți lua masa și admira superbele iahturi care se adună în magnificul său port.

De ce ne-am îndrăgostit de Portofino

• Superbul și pitorescul său port, reprezintă unul dintre motivele pentru care Portofino ne-a rămas în suflet. Desigur, iahturile luxoase aduc un plus de necontestat.
  • Pentru clădirile colorate, care l-au propulsat din start în topul celor mai frumoase, colorate și vesele orășele pe care le-am vizitat.
  • Pentru vegetația luxuriantă, dealurile cu plantații de măslini și podgorii. Toate la un loc fac din Portofino un loc de poveste. Nu degeaba o mulțime de pictori au venit aici atrași ca un magnet de frumusețea locului. Grădinile pe care le-am întâlnit în plimbările noastre prin Portofino sunt de o reală frumusețe.
  • Hmm…Piazzeta, locul vibrant din care ne-am început explorarea, centrul în care sunt concentrate magazine și restaurante, acel loc magnific  înconjurat de superbele clădiri colorate, și nu în ultimul rând, locul în care oamenii se întâlnesc, iau masa sau admiră portul și marea.

Pentru ca Portofino este unul dintre orașele care ne-au rămas în suflet, vă spunem că merită pe deplin să-i dedicați o zi întreagă. Este un oraș liniștit, cu un port superb, cu dealuri pitorești, cu plantații de măslini și podgorii.

De departe, cea mai spectaculoasă vedere asupra golfului Portofino o obții dacă urci câteva trepte până sus, unde poți vizita și vechea biserică. Castello Brown se află pe un deal cu vedere spre golf și port, fiind înconjurat de grădini superbe.

Pont: Portofino nu are gara, noi am ajuns aici luând trenul din Levanto pâna la stația cea mai apropiată, Santa Margherita Ligure (se poate ajunge și din La Spezia tot cu trenul). De aici, cu un autobuz, veți ajunge în aproximativ 20 de minute în Portofino. Este destul de aglomerat în plin sezon (noi am fost la început de septembrie), așa că atenție la grupurile de turiști  pentru că va dura ceva pâna veți găsi un autobuz mai liber. Noi am luat un taxi pentru că erau extrem de mulți vizitatori, iar la întoarcere am reușit sa prindem un autobuz mai liber.

Nu-i așa că v-am făcut chef să vizitați Portofino?

Despre toată vacanta noastră în Cinque Terre, puteți citi AICI.

La cât mai multe vacanțe inspirate 🙂!