Circuit Sorrento, Capri și Coasta Amalfi

Patria lămâilor am putea numi această zonă minunată din sudul Italiei. Atât de multe lămâi și atâta limoncello nu credem să mai fi văzut vreodată 😊.

De o frumusețe fără egal, Coasta Amalfi alături de Sorrento și Capri, se află printre cele mai frumoase locuri pe care le-am vizitat vreodată. Coasta Amalfi ne-a amintit, într-o oarecare măsură, de Cinque Terre, prin orașele colorate și pitorești, cu un mare plus adus de linia de coasta. Peisaje care iți taie răsuflarea, sate colorate cocoțate pe stânci, golfuri ascunse gata să fie descoperite, munte și mare despărțite de un drum de coasta care iți taie răsuflarea, aceasta este într-o simplă descriere Coasta Amalfi.

Am vrut sa parcurgem întreaga Coasta Amalfi, fără să ignorăm, desigur, Peninsula Sorrentină despre care auzisem cât este de frumoasă.

Vacanța noastră in aceasta zona a Italiei a inclus un tur complet în Sorrento, Capri și Coasta Amalfi.

Am împărțit sejurul în două și vă recomandăm să faceți la fel. Ne-am propus, astfel, să începem explorarea cu Sorrento și să încheiem cu Coasta Amalfi, incluzând și câteva zile de plajă.

Am ales 2 nopți de cazare în Sorrento și alte 6 în Maiori, oraș localizat chiar pe Coasta Amalfi.

În prima parte a vacanței nu ai nevoie de mașină, noi ne-am descurcat ușor fără. Pentru vizitarea coastei Amalfi, însă, am închiriat o mașină din Sorrento, pe care am predat-o apoi în aeroportul din Napoli. Poți ajunge pe Coasta Amalfi și fără mașină, te poți deplasa cu autobuze locale sau cu feribot, dar depinzi de un anumit orar, iar în anumite perioade poate fi extrem de aglomerat.

După această scurtă descriere, haideți să le luăm pe rând 😊.

Cum ajungi în Sorrento, Capri și Coasta Amalfi și care este cea mai buna perioadă pentru călătorie

Am zburat de la București către Napoli, există curse low cost atât cu BlueAir, cât si cu WizzAir, noi am prins o oferta bună cu BlueAir, cu aproximativ 4 luni înainte.

Cea mai ușoară variantă pentru a ajunge în Sorrento din aeroportul Napoli, dacă alegi să nu închiriezi mașină, este cu un autocar direct, însă atenție ca are un orar fix, link aici pentru program. Stația este chiar la ieșirea din aeroport și ajungi în Sorrento în aproximativ o ora, în funcție de trafic. Costul este de 10 euro/persoană, iar autocarul te va lăsa în centrul orașului Sorrento.

În Capri se ajunge foarte ușor din Sorrento cu feribot, în aproximativ 20 de minute, link aici. Costul este destul de piperat ca doar vorbim de Capri, am plătit doar pentru feribot 77 euro pentru 2 persoane.

Pe Coasta Amalfi am ajuns din Sorrento, cu o mașină închiriată chiar de aici, pe care am predat-o la finalul vacanței in aeroportul din Napoli. Am plătit aproximativ 350 euro pentru 6 zile și am închiriat prin compania Avis. Se poate ajunge din Sorrento în unele sate de pe coastă și cu feribot, de exemplu în Positano sau în Amalfi. Mai există și autobuze locale, compania Sita, însă drumul este lung, sunt destul de ticsite cu turiști și, oricum, pentru a ajunge in unele sate ești nevoit să schimbi autobuzul.

Evident că cel mai frumos este aici din primăvară până în toamnă, vremea fiind superbă, și iți permite astfel să te bucuri cu adevarat de acest peisaj minunat. Luna august este de evitat, sunt foarte mulți turiști, iar circulația devine imposibilă. In general se circulă destul de greu pe Coasta Amalfi, fiind doar câte o bandă pe sens, iar în plin sezon va dura mai mult să ajungeți dintr-un oraș în altul, pe lângă dificultățile pe care le veți întâmpina cu parcarea în zona.

Unde te cazezi în Sorrento și pe Coasta Amalfi

In Sorrento există destule variante de cazare, noi am ales un apartament, Casa Milano, link aici, amplasat central, foarte draguț. Ideal este sa poți ajunge destul de repede în zona portului de unde vei lua feribotul către Capri.

Pe Coasta Amalfi, după un îndelung studiu, am decis să ne cazam în Maiori și a fost cea mai buna alegere. Este o stațiune absolut superbă, o bază excelentă pentru explorarea întregii zone și, totodată, un oraș mai ieftin decât cele mai turistice.

Noi am stat într-un B&B, La Casa d’Amare, link aici sau link aiciși a fost o alegere extrem de inspirată. Pensiunea se afla la 300 m de plaja, aproape de zona de promenadă și de restaurante si vă oferă si un loc privat de parcare, contra cost, ceea ce este un lux pentru coasta amalfitană.

Am scris chiar un articol despre Maiori, link aici.

Cum te deplasezi prin Sorrento si pe Coasta Amalfi

Cum am spus deja în prima parte a vacantei, în Sorrento și Capri nu am avut nevoie de mașină. În Capri ajungi cu feribot direct din portul Sorrento, iar Sorrento este un oraș micuț care se poate vizita lejer, pe jos.

Pe Coasta Amalfi mașina este esențială și, în plus, vei avea ocazia să conduci pe unul dintre cele mai spectaculoase drumuri din lume, linia de coastă fiind o încântare, o șosea despărțită de mare și munte, cu peisaje absolut uluitoare.

Pont: luați asigurare full, linia de coasta este foarte îngustă, se conduce destul de haotic, iar în unele orașe, precum Positano, va fi nevoie sa lăsați cheile mașinii pentru ca cei responsabili cu parcarea sa o poată muta.

Tot ce trebuie să știi despre parcarea pe Coasta Amalfi

Pont: Nu există parcare publică pe Coasta Amalfi, aici totul costă. Cel mai mult am plătit în Positano pentru parcare, 6 euro/ora și cel mai putin în Cetara, 2 euro/ora. Așadar, înarmează-te cu răbdare și pleacă cât mai de dimineață, pentru a evita aglomerația.

Să trecem la partea cea mai frumoasă si anume ce este de văzut în Sorrento, Capri și Coasta Amalfi 😊.

Sorrento

Cu stâncile sale atât de pitorești care ies parcă din mare, cu frumoasele grădini de citrice pe care le vei întâlni la tot pasul, cu clădirile cochete, piețele animate, străduțele înguste împânzite cu restaurante și magazine, din care se întrezăresc munții, cu vederile minunate asupra Mediteranei, Sorrento este un oraș absolut încântător și elegant care te va cuceri iremediabil.

Citește mai multe despre Sorrento, orasul pitoresc din sudul Italiei!

Capri

Insula Capri, aflată la scurtă distantă de Sorento, este o splendoare, are peisaje luxuriante, ape de un albastru intens și orașe pitorești celebre. Ce să mai, tot tacâmul pentru a te convinge să o vizitezi!

Citește mai multe despre ce poti face O zi in insula Capri!

Coasta Amalfi

Coasta Amalfi este de o frumusețe de nedescris, cu livezi de citrice, orașe și case colorate, golfuri de senzație și vederi uimitoare. Munte și mare la un loc, despărțite de o linie de coastă care ne-a lăsat fără cuvinte.

Citește mai multe despre Coasta Amalfi!

Ne bucurăm dacă v-am convins să mai adăugați o destinație pe lista călătoriilor inspirate!