Cannes, perla Rivierei Franceze

Cannes este un oraș pe care l-am îndrăgit foarte tare, unul dintre orașele noastre preferate de pe Coasta de Azur. Singurul regret este că am petrecut aici mult prea puțin timp față de cât ne-am fi dorit.

Am ajuns în Cannes în jurul prânzului, din cauza unei greve SNCF de toată frumusețea care ne-a cam încurcat planurile. Asta este marea încercare a vacanței în Franța, francezii au o inclinație deosebită către greve de orice fel.

Din cele 7 zile ale sejurului, fix în această zi francezii au anunțat grevă la SNCF, acest lucru atrăgând întârzieri și decalări ale trenurilor. Cum noi aveam de gând să vizitam în acea zi atât Cannes, cât și Antibes aflat la scurtă distanță, această întârziere ne-a cam stricat planurile. Ne-am achiziționat biletele de tren și abia ulterior am aflat că s-a anunțat grevă, așadar am plecat cu o întârziere de aproape 2 ore. De reținut, în privința grevelor trebuie să aveți grijă pentru că întârzierile pot fi destul de mari, iar pe francezi chiar nu-i interesează asta. În cazul în care aflați că este grevă, luați din start autobuzul, măcar scutiți timpul și va menajați nervii, bineînțeles. În principiu, dacă nu luăm în calcul acest incident, ne-am descurcat foarte bine cu trenul, fiind mai rapid și mai eficient decât autobuzul. Autobuzul este o variantă mai ieftina dar veți sta mai mult timp în trafic, mai ales în perioadele de vârf.

Trecând peste acest incident, am realizat că am nimerit în Cannes în plin festival, mai exact în aceeași perioada în care se desfășura și Festivalul Internațional de Film de la Cannes. Deci, toate bune și frumoase…doar că totul în jur era împânzit de poliție și nu ne-am putut apropia prea mult de această zonă. Așadar, nu am văzut nici o celebritate 😊 și nici nu aveam prea mult timp de pierdut. Cum era deja aproape prânz și timpul nostru destul de limitat nu am zăbovit prea mult timp în această zonă, ci ne-am îndreptat pe bulevardul Croisette către orașul vechi și zona de port.

De-a lungul faimosului bulevard Croisette vei admira superbele clădiri și hotelurile vopsite în alb, precum și cele mai exclusiviste magazine. Cannes este “perla” Rivierei Franceze, renumit atât pentru Festivalul Internațional de Film, cât și pentru numeroasele hoteluri, mașini de lux și plajele superbe.

Orașul Cannes este centrat în jurul portului vechi, cu faimosul boulevard Croisette” și minunata plajă de nisip. Inima orașului vechi este, fără îndoiala, cartierul Suquet, aflat pe un deal, cu un labirint de străzi, trepte și case vechi. Zona Castelului cu Turnul vechi și biserica Notre-Dame-de-l’Espence conferă orașului un iz medieval.

Odată ajunși aici, veți avea vederi absolut spectaculoase asupra portului. De pe vechiul zid de fortăreață din fața bisericii, puteți admira o parte din oraș, golful și zona de port.

Am coborât apoi ușor către port și ne-am plimbat pe malul marii, admirând clădirile frumos colorate și ambarcațiunile de lux.

Este un oraș extrem de elegant, spectaculos și, în ciuda celebrității lui, are un farmec medieval, ca de altfel întreaga zonă de coastă.

Dacă te organizezi și pleci de dimineață, poți avea timp să vezi și Antibes, aflat la 10 minute de mers cu trenul de Cannes. Asta dacă și circulă trenul, evident 😊.

Ei binee, nu ne-am abătut de la plan, dorind să ajungem și în Antibes, așa că după cum probabil este evident, în acea zi am luat autobuzul. Stația este destul de departe de port, dar după o călătorie de aproximativ 30 de minute, eram deja în Antibes

Autobuzul ne-a lăsat la intrarea în oraș, în zona fortăreței. Fort Care are o istorie mai veche, fiind o fortăreața din secolul al XVI-lea. Napoleon Bonaparte s-a mutat în Antibes împreună cu familia în 1794 și a fost responsabil cu apărarea coastei. Când a căzut Robespierre, Napoleon a fost închis în Fort Carré. Nu se poate vizita fortul, însă vă puteți plimba în jurul acestuia și puteți admira portul Vauban, ceea ce am reușit să facem și noi, in scurta noastră oprire în Antibes. Fiind destul de obosiți în acea zi nu am mai ajuns în port, probabil am fi avut mai multe de văzut, însă cu siguranță ne vom păstra pentru data viitoare.

Ne-am plimbat puțin prin orașul vechi, am admirat străduțele frumos decorate cu o mulțime de flori colorate. Dacă sunteți pasionați de artă, mai puteți vizita Muzeul Picasso din Chateau Grimaldi, puteți descoperi mai mult din orașul vechi și piața provensală, și puteți urca apoi în farul Garoupe.

Concluzia pe care am tras-o noi după această zi

Fiind doua orașe destul de măricele și cu o istorie bogată merită să le tratați separat. Noi ne-am îndrăgostit de Cannes, de aceea cumva am regretat că nu am rămas pentru mai multe ore aici.

Sfat: alocați zile diferite pentru fiecare oraș în parte sau legați-le doar dacă plecați de dimineață și aveți suficient timp, cât să nu vă grăbiți, altfel…nu mai este vacanță, ci maraton.